Skip to main content

Vilkår og Betingelser

Sist oppdatert: November 2025

Generelle vilkår

Disse vilkårene og betingelsene regulerer din bruk av tjenester levert av Wennevold & Lysholm Wraps AS ("Wennewold Wraps", "vi", "oss", "vår"). Ved å bestille eller bruke våre tjenester aksepterer du disse vilkårene.

Tjenester

Wennewold Wraps tilbyr følgende tjenester:

  • Bilfoliering (helfoliering og delfoliering)
  • Paint Protection Film (PPF) - XPEL autorisert installatør
  • Bilpleie (polering, keramisk coating, detailing)
  • Solfilm - XPEL produkter
  • Chrome Delete
  • Bilreklame og klistremerker

Alle tjenester utføres av fagkyndige installatører med lang erfaring innen bilfoliering og lakkbeskyttelse.

Bestilling og Betaling

Timebestilling

Bestilling av tjenester skjer via vårt kontaktskjema, e-post eller telefon. Vi sender deg en bekreftelse med avtalt tidspunkt og prisoverslag.

Priser

Alle priser er veiledende og kan variere basert på bilmodell, tilstand og ønsket tjeneste. Endelig pris avtales før arbeidet påbegynnes. Priser inkluderer mva.

Betaling

  • Depositum kan kreves ved bestilling (typisk 20-30%)
  • Resterende beløp betales ved henting av kjøretøy
  • Vi aksepterer Vipps, bankoverføring og kort
  • Faktura med 14 dagers betalingsfrist kan avtales for bedriftskunder

Avbestilling og Endring

Vi forstår at planer kan endres:

  • Mer enn 7 dager før avtalt tid: Full refusjon av depositum
  • 3-7 dager før avtalt tid: 50% refusjon av depositum
  • Mindre enn 3 dager før: Depositum refunderes ikke
  • Endring av tidspunkt: Kan gjøres kostnadsfritt ved minimum 3 dagers varsel

Garanti

Arbeid og Installasjon

Vi gir 12 måneders garanti på vårt arbeid og installasjon. Dette dekker feil som skyldes vår utførelse, men ikke normal slitasje eller skader påført etter levering.

Produktgaranti

  • XPEL Ultimate Plus PPF: 10 års produsentgaranti
  • XPEL Stealth PPF: 10 års produsentgaranti
  • XPEL Solfilm: Livstidsgaranti
  • Premium bilfolie: 5-7 års produsentgaranti (avhengig av merke)

Garantivilkår

Garantien forutsetter:

  • At anbefalte vedlikeholdsinstrukser er fulgt
  • At kjøretøyet ikke er utsatt for uaktsomhet eller uhell
  • At det ikke er gjort endringer av tredjeparter

Vedlikehold og Stell

Første 2 uker etter installasjon

  • Kun håndvask anbefales
  • Unngå høytrykksspyling direkte på kanter
  • Unngå voks eller keramisk coating
  • La folien "sette seg" - små bobler vil forsvinne

Løpende vedlikehold

  • Regelmessig vask anbefales (hver 2-4 uke)
  • Bruk pH-nøytrale bilsjampooer
  • Unngå aggressive kjemikalier
  • Fjern fugleskitt, hardt vann og salt raskt
  • Automatvask kan brukes (børsteløs foretrukket)

Ansvar

Vårt Ansvar

Vi påtar oss ansvar for skader som oppstår som direkte følge av vårt arbeid under installasjonen. Vi har forsikring som dekker skader på kjøretøy under arbeid hos oss.

Ansvarsbegrensninger

Vi er ikke ansvarlig for:

  • Eksisterende lakskader som ikke er rapportert før arbeid starter
  • Skader som oppstår etter levering
  • Indirekte tap eller følgeskader
  • Skader forårsaket av uaktsomhet fra kundens side
  • Tap av bruk av kjøretøy under arbeidsperioden

Kundens Plikter

Som kunde forplikter du deg til å:

  • Levere kjøretøyet rent til avtalt tidspunkt
  • Informere om eventuelle eksisterende skader
  • Fjerne alle personlige eiendeler fra kjøretøyet
  • Betale avtalt pris innen forfallsdato
  • Følge våre vedlikeholdsinstrukser

Leveringstid

Estimert leveringstid oppgis ved bestilling. Vi gjør vårt ytterste for å overholde avtalt tid, men kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, som for eksempel leveringsproblemer med materialer eller uventede tekniske utfordringer.

Ved vesentlige forsinkelser vil kunden bli informert snarest mulig.

Bilder og Markedsføring

Vi forbeholder oss retten til å ta bilder av utført arbeid for markedsføringsformål på vårt nettsted, sosiale medier og andre kanaler. Hvis du ikke ønsker at ditt kjøretøy fotograferes, vennligst informer oss ved bestilling.

Reklamasjon og Tvister

Eventuelle reklamasjoner må fremsettes skriftlig så snart som mulig etter at feilen oppdages. Vi vil vurdere reklamasjonen og eventuelt utbedre feilen kostnadsfritt dersom den dekkes av vår garanti.

Ved uenighet om reklamasjon eller andre tvister, oppfordrer vi til dialog og forhandling. Dersom partene ikke kommer til enighet, kan saken bringes inn for Forbrukertvist eller ordinær domstol.

Endringer i Vilkår

Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene. Eventuelle endringer vil bli publisert på vår nettside. Endringer gjelder ikke for allerede inngåtte avtaler, med mindre annet er avtalt.

Kontaktinformasjon

Ved spørsmål om våre vilkår, vennligst kontakt oss:

Wennevold & Lysholm Wraps AS

E-post: post@wlwraps.no

Adresse: Trondheim, Norge

Organisasjonsnummer: [Sett inn org.nr]

Klar for å beskytte din bil?

Kontakt oss i dag for en uforpliktende konsultasjon

Bestill Time